Extra service voor je klanten
In de eerste plaats betekent een klantenportaal dat je de service aan je klanten naar een totaal nieuw niveau brengt. Klanten kunnen zelf dingen regelen in hun eigen omgeving en weten altijd wat er speelt. Daarmee help je klanten om snel antwoord te krijgen op vragen en je helpt jezelf doordat je als organisatie die vragen niet meer hoeft te beantwoorden. Deze stap betekent over het algemeen een aanzienlijke stijging in de klanttevredenheid van je klanten. En dat is niet alleen pluspunt voor bestaande klanten, het trekt ook nieuwe klanten aan. Steeds meer worden er recensies geraadpleegd voordat iemand zaken gaat doen met een organisatie. Hoe hoger de klanttevredenheid, hoe aantrekkelijker je wordt voor nieuwe klanten.
Besparing operationele kosten met klantenportaal
Doordat je klanten heel veel zaken zelf kunnen regelen levert de implementatie van een klantenportaal vrijwel altijd ook een besparing in de operationele kosten op. Als klanten bijvoorbeeld zelf een betalingsregeling kunnen regelen hoeft dat niet iemand van de klantenservice te doen. En door klanten inzage te geven in hun eigen gegevens en wijzigingen te kunnen doen, regelen ze veel zaken zelf die anders door een medewerker gedaan zouden moeten worden.
Nieuwe mogelijkheden
Met een klantenportaal open je nieuwe mogelijkheden. We gaven al aan dat je aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten. Het betekent ook dat je het portaal kan gebruiken om nieuwe producten en diensten onder de aandacht van je klanten te brengen. Je krijgt er als het ware een extra verkoopkanaal bij. Daarbij neem je een grote stap in de digitalisering van je organisatie waardoor je veel efficiënter kunt gaan werken.
Betere bereikbaarheid met klantenportaal
Door het inzetten van een klantenportaal verbeter je de bereikbaarheid van je organisatie aanzienlijk. Als mensen op momenten dat het hen uitkomt gegevens en informatie kunnen opzoeken is dat extra service. Daarnaast kun je met behulp van een chatbot 24 uur per dag bereikbaar zijn voor vragen van klanten. Voor veel bedrijven is een online omgeving inmiddels onmisbaar geworden. Zeker in tijden waarin het moeilijk is om aan personeel te komen kan het helpen om de werkdruk te verlagen terwijl je toch de bereikbaarheid vergroot. Wil je meer weten? Vraag dan een expert om hulp die met je mee kan kijken naar de situatie binnen jouw organisatie. Dan weet je meteen waar je aan toe bent en wat de mogelijkheden zijn.
Klik hier om meer te weten te komen over dit onderwerp.