Mattotechinternational.nlMattotechinternational.nl
    Wat is heet

    Alles-in-één online-marketing: Hoe een full-service bureau jouw bedrijf kan laten groeien

    December 15, 2024

    Digitale trends en nieuwtjes die je niet kan missen

    August 19, 2024

    Worstelen jouw Facebook-advertenties?

    July 22, 2024
    Facebook Twitter Instagram
    Thursday, June 19
    Facebook Twitter Instagram
    Mattotechinternational.nlMattotechinternational.nl
    • Home
    • Computeren
    • Halfgeleiders
    • Microsoft wereld
    • Zakelijke leiders
    Mattotechinternational.nlMattotechinternational.nl
    Home»Zakelijke leiders»Is een klantenportaal noodzakelijk?
    Zakelijke leiders

    Is een klantenportaal noodzakelijk?

    DjangoBy DjangoJanuary 13, 2023No Comments3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    https://nola-social.nl/vrienden/
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Steeds meer bedrijven kiezen voor een klantenportaal waarbij klanten een persoonlijke omgeving krijgen waarin ze zelf allerlei dingen kunnen regelen. Dat kan variëren van het inzien van contracten en persoonlijke gegevens en de mogelijkheid om deze te wijzigen tot inzage in financiële gegevens en het regelen van een betalingsregeling. Ook kan het zijn dat klanten via de portal producten kunnen bestellen of dat je 24 uur per dag beschikbaar bent voor vragen die klanten hebben. Mooie dingen allemaal, maar is het echt nodig en wat heb je als organisatie aan de investering in zo’n online omgeving? Het antwoord op die vragen vind je in dit artikel.

    Extra service voor je klanten

    In de eerste plaats betekent een klantenportaal dat je de service aan je klanten naar een totaal nieuw niveau brengt. Klanten kunnen zelf dingen regelen in hun eigen omgeving en weten altijd wat er speelt. Daarmee help je klanten om snel antwoord te krijgen op vragen en je helpt jezelf doordat je als organisatie die vragen niet meer hoeft te beantwoorden. Deze stap betekent over het algemeen een aanzienlijke stijging in de klanttevredenheid van je klanten. En dat is niet alleen pluspunt voor bestaande klanten, het trekt ook nieuwe klanten aan. Steeds meer worden er recensies geraadpleegd voordat iemand zaken gaat doen met een organisatie. Hoe hoger de klanttevredenheid, hoe aantrekkelijker je wordt voor nieuwe klanten.

    Besparing operationele kosten met klantenportaal

    Doordat je klanten heel veel zaken zelf kunnen regelen levert de implementatie van een klantenportaal vrijwel altijd ook een besparing in de operationele kosten op. Als klanten bijvoorbeeld zelf een betalingsregeling kunnen regelen hoeft dat niet iemand van de klantenservice te doen. En door klanten inzage te geven in hun eigen gegevens en wijzigingen te kunnen doen, regelen ze veel zaken zelf die anders door een medewerker gedaan zouden moeten worden.

    Nieuwe mogelijkheden

    Met een klantenportaal open je nieuwe mogelijkheden. We gaven al aan dat je aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten. Het betekent ook dat je het portaal kan gebruiken om nieuwe producten en diensten onder de aandacht van je klanten te brengen. Je krijgt er als het ware een extra verkoopkanaal bij. Daarbij neem je een grote stap in de digitalisering van je organisatie waardoor je veel efficiënter kunt gaan werken.

    Betere bereikbaarheid met klantenportaal

    Door het inzetten van een klantenportaal verbeter je de bereikbaarheid van je organisatie aanzienlijk. Als mensen op momenten dat het hen uitkomt gegevens en informatie kunnen opzoeken is dat extra service. Daarnaast kun je met behulp van een chatbot 24 uur per dag bereikbaar zijn voor vragen van klanten. Voor veel bedrijven is een online omgeving inmiddels onmisbaar geworden. Zeker in tijden waarin het moeilijk is om aan personeel te komen kan het helpen om de werkdruk te verlagen terwijl je toch de bereikbaarheid vergroot. Wil je meer weten? Vraag dan een expert om hulp die met je mee kan kijken naar de situatie binnen jouw organisatie. Dan weet je meteen waar je aan toe bent en wat de mogelijkheden zijn.

    Klik hier om meer te weten te komen over dit onderwerp.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Django
    • Website

    Related Posts

    De kracht van Kunstmatige Intelligentie: Voordelen van een AI Cursus Volgen

    June 2, 2023

    Google Work Space opzetten voor je bedrijf

    June 2, 2023

    Holobox kopen? Goed idee of niet?

    May 14, 2023

    Beyond C++: de belofte van Rust, Carbon en Cppfront

    February 4, 2022
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Abonneer u op Updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    Laatste berichten
    Bedrijven

    Alles-in-één online-marketing: Hoe een full-service bureau jouw bedrijf kan laten groeien

    By DjangoDecember 15, 2024

    Als je werkt met een full-service online-marketing bureau, is zoekmachineoptimalisatie (SEO) een cruciaal onderdeel van je…

    Bedrijven

    Digitale trends en nieuwtjes die je niet kan missen

    By DjangoAugust 19, 2024

    De digitale wereld verandert snel, en als je bij wilt blijven, is het belangrijk om…

    Abonneer u op Updates

    Ontvang het laatste creatieve nieuws van FooBar over kunst, design en business.

    archieven
    • December 2024
    • August 2024
    • July 2024
    • June 2024
    • April 2024
    • February 2024
    • June 2023
    • May 2023
    • February 2023
    • January 2023
    • February 2022
    • January 2022
    • December 2021
    • November 2021
    • October 2021
    Over ons
    Over ons

    Het is ontstellend duidelijk geworden dat onze technologie onze menselijkheid heeft overtroffen.

    Facebook Twitter Instagram Pinterest Vimeo YouTube
    2022 © www.mattotechinternational.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.